Thursday, June 17, 2010

Flock Browser

Flock Browser

Flock adalah social web browser berbasickan Mozilla Firefox 3 yang terhubung dengan berbagai halaman web, seperti laman web berkongsi foto (photo sharing), social networking, dan blog, serta menyokong feature RSS untuk halaman berita.


Flock menjadikan blogger sebagai target utama, kerana di reka untuk tetap up to date dengan berita (news), blogs, dan berbagai halaman jaringan perkongsian, kerana Flock akan langsung memberikan alert ketika seseorang teman online.

Browser ini memiliki pelbagai ciri-ciri, antara lain:
• 
Website sharing, dengan fitur ini Anda dapat tetap up to date menggunakan komputer lain dengan menggunakan fungsi del.icio.us dan shadow services. Selain itu, Anda dapat men-share-nya dengan yang lain.
• 
RSS feeds, Flock mengatur berbagai berita-berita dari RSS feeds di panel daripada di bookmarks.
• 
Add photos, dengan Flock anda dengan mudah dapat memasukkan foto dan snapshot halaman ke dalam blogger, LiveJournal, Typepad dan WordPress.
• 
Pencarian (searching), melakukan pencarian di Flock berbeza dengan browser lainnya, kerana begitu anda menulis, Flock akan mencarinya melalui laman-laman yang menjadi favourite dan jejak yang sering anda kunjungi.

File size: 12.8 MB (freeware)
Sistem operasi: Windows 2000/XP/Vista/7

Website : Flock


Flock Browser


No comments:

Post a Comment