Wednesday, June 30, 2010

Corel Video Studio Pro X2 Full Version

Corel Video Studio Pro X2

Software Corel VideoStudio Pro X2 merupakan software editing video untuk memproduksi video professional, slideshow, dan disc. Corel VideoStudio Pro X2 menyediakan rekaan HD paling lengkap untuk editing video dengan tool sharing YouTube dan mobile device, sehingga user dapat melakukan  video mereka sendiri dan kemudian berkongsi kreatifviti mereka pada rakan-rakan.

Corel VideoStudio Pro X2 kini telah dilengkapkan dengan teknologi Intel quad-core dan dual-core. Untuk user, bererti software ini memiliki waktu respon yang cepat dan user tidak perlu menunggu lama terutamanya ketika bekerja dengan video HD (High-Definiton). Interface panel Corel VideoStudio Pro X2 juga dapat di-resize untuk fokus sesuai yang diinginkan user. User juga dapat dengan mudah men-drag video clip, automatik membuat transisi video dari susunan gambar dan efek yang sukar dilakukan.

Dalam program Corel VideoStudio Pro X2 ini juga dilengkapi dengan ciri Auto Pan dan Zoom sehingga dapat automatik men-detect wajah atau subject dalam foto. Ciri Single Clip Trim memudahkan user membuat frame dan memotong sesuatu clip video. Corel VideoStudio Pro X2 juga memastikan encoding file MPEG-2 dengan cepat dan kualiti yang bagus.

Berikut beberapa feature Corel VideoStudio Pro X2 :
 
  • Painting Creator : user dapat melukis, menggambar atau menulis di video ketika proses rakaman berjalan.
  • Creative Content : software ini memiliki frame, object overlay, animasi Flash, template yang berkualiti.
  • NewBlue Film Effects : terdapat koleksi lima filter dengan 81 persen untuk membuat efek nostalgia yang diproduksi dari camera, projector yang kotor, dan film yang blur.
  • Mobile Device : user dapat mengimport video dari dan ke video output di Apple iPhone dan iPod Touch.
  • Upload ke YouTube : user dapat dengan cepat mengupload video ke YouTube.

Jadi jika anda yang ingin belajar editing video atau anda sebagai editing video professional, rasanya software ini sangat di sarankan untuk dimiliki dan untuk anda yang ingin menggunakan software Corel Video Studio Pro X2 secara full version di halaman web rasminya dengan harga sebanyak $59,99 tetapi di sini anda boleh mendapatkannya secara percuma.

Corel Video Studio Pro X2

No comments:

Post a Comment