Thursday, April 15, 2010

TULISAN TAB BROWSER BLOG

Dah sehari lebih aku kekurangan idea nak posting dalam blog aku ni, tapi ntah camner, siang tadi bila aku on je liptop aku, aku pun buka FB aku...
Erm, 1 msg aku terima. Aku pun buka, so baca isi msg tersebut, rupa-rupa nya msg ni dari teman baru aku. Teman aku ni sebenarnya berminat untuk membuat Tab Browser seakan begerak-gerak, macam kat atas tu [[NeozShareItWorlds]].. So, aku ajar lah sikit cara ni yer... Kita ni tak boleh kedekut ilmu kan... Kita ajar apa yang kita tahu. Aku pun masih dalam proses belajar juga... Tak silap aku, aku ambik cara ni dari blogger Indonesia tulisan [aroel1833]. Jom Kita kongsi bersama. Ini Trik dia...



Masuk Account blogger anda==> Catatan Baru/Dashboard==> Layout/Reka Letak==> edit HTML.
Jangan lupa tick "EXPAND TEMPLATE WIDGET"(Kembangkan Templat Widget)
Lakukan backup untuk berjaga2 jika terjadi kesalahan.
Kemudian sila kan anda Copy kode dibawah ini :


<script type='text/javascript'>
//<![CDATA[


var message = new Array() // leave this as is


message[0] = "[-[-[NeozShareItWorlds]-]-]";
message[1] = "-[-[-NeozShareItWorlds-]-]-";
message[2] = "[-[-[NeozShareItWorlds]-]-]";
message[3] = "-[-[-NeozShareItWorlds-]-]-";
message[4] = "[-[-[NeozShareItWorlds]-]-]";
message[5] = "-[-[-NeozShareItWorlds-]-]-";


var reps = 1


var speed = 100
var p=message.length;
var T="";
var C=0;
var mC=0;
var s=0;
var sT=null;
if(reps<1)reps=1;
function doTheThing(){
T=message[mC];
A();}
function A(){
s++
if(s>9){s=1}


if(s==1){document.title='[--[[--[['+T+']]--]]--]'}
if(s==2){document.title='--[[--[[-'+T+'-]]--]]--'}
if(s==3){document.title='-[[--[[--'+T+'--]]--]]-'}
if(s==4){document.title='[[--[[---'+T+'---]]--]]'}
if(s==5){document.title='[--[[--[['+T+']]--]]--]'}
if(s==6){document.title='--[[--[[-'+T+'-]]--]]--'}
if(s==7){document.title='-[[--[[--'+T+'--]]--]]-'}
if(s==8){document.title='[[--[[--['+T+']--]]--]]'}
if(s==9){document.title='[--[[--[['+T+']]--]]--]'}
if(C<(8*reps)){
sT=setTimeout("A()",speed);
C++
}else{
C=0;
s=0;
mC++
if(mC>p-1)mC=0;
sT=null;
doTheThing();}}
doTheThing();
//]]>
</script>


Kemudian sila kan anda Paste diatas kode :


</body>


Cara senang cari kode </body> sila kan gunakan CTRL+F.
Truzz... setelah anda paste pada posisi yang tepat, sekarang anda boleh klik Save/simpan perubahan.
Mudah bukan ?


Keterangan :


WARNA MERAH


* Sila kan anda ganti dengan tulisan anda sendiri, berlainan pada setiap barisnya juga tidak ada masalah.


WARNA BIRU


* Adjust kecepatan efek. (Gandaan 100, (1000=1 per saat)).


WARNA KUNING


* Sila kan anda ganti setiap barisnya dengan variasi lain sebagai contoh <<>






Dan saya yakin anda pasti boleh melakukan nya juga, kerana mudah dan senangkan.... okay ?

No comments:

Post a Comment