Friday, April 2, 2010

Cara edit Foto Facebook di www.facebomb.com

Mungkin anda pernah meng-edit photo anda secara online. Tak kisah lah ,edit dari latar belakang gambar ataupun wajah photo yang anda pilih. Kebanyakan edit photo secara online ini di pelopori oleh laman-laman web tertentu seperti pixer.us, myimager.com, editor photo, fotoflexer, lunapic, loonapix dan macam-macam lagi pada masa kini. Tidak kurang juga pada Picnik yang telah mempelopori tangga teratas bagi edit photo secara online.

Bagi mereka yang masih belum mengetahui, di facebook juga telah menyediakan edit photo secara online iaitu di http://www.facebomb.com/ , dimana para penggemar facebook boleh memasukkan photo wajah kesukaan untuk di reka cipta secara sendiri dari segi latar belakang ataupun pada wajah photo. Di halaman www.facebomb.com ini kita boleh melakukan edit photo facebook secara mudah dan juga kita boleh reka mengikut kesesuaian dengan selera kita, walaupun kita mungkin masih baru pertama kali menggunakan fasiliti edit photo di www.facebomb.com ini. Tetapi percaya lah, terlalu mudah dan simple untuk melakukan peng editan photo tersebut dan mudah untuk menguasai nya. Dan berikut ini adalah cara edit photo di facebook:

1. Buka halaman web http://www.facebomb.com/
2. Upload Photo anda yang telah anda simpan dari flashdisk atau dari computer anda dengan cara klik browse
3. Gunakan jiwa seni anda untuk melakukan edit, sesuai dengan kreatif dan kemampuan anda, dan cara editnya Photonya juga mudah
4. Jika sudah rasa cukup dengan gambaran yang istimewa dari kreatif dan alatan di dalam www.facebomb.com, so lastly anda save lah photo yang anda edit kan tadi di flashdisk atau di dalam hardrive komputer anda.

Cuba lah anda guna kreativiti anda untuk mereka cipta wajah photo anda sendiri di
http://www.facebomb.com/. Selamat Mencuba.

No comments:

Post a Comment