Wednesday, April 21, 2010

PICASA 3.6

Picasa adalah aplikasi mengedit foto percuma dan aplikasi pengurusan yang ditawarkan oleh Google. Malah ia bukan sahaja menawarkan mengedit foto tetapi anda boleh organize pennyimpanan data ketika online dengan sempurna dan ciri yang istimewa nya adalah mampu meng upload foto/gambar ke web/blog.

Picasa - Photo Editing Software Yang Percuma dan Aplikasi Pengurusan 

Jika anda menjadikan fotografi sebagai hobi, dan anda sedang mencari software untuk membantu anda mengurus dan mengedit foto anda, Picasa adalah aplikasi percuma anda perlu untuk melakukan pengeditan yang menarik. Picasa terdiri dari program desktop yang perlu anda muat turun dan jadikan simpanan di pc anda untuk perkhidmatan paparan bagi melihat sesuatu foto.
App desktop Picasa juga mempunyai ciri pengimbasan automatik dari sesuatu drive untuk menyenangkan pencarian foto. dan pengelompokan foto ke dalam folder bersama virtual, iaitu foto muncul di skrin dalam "folder" yang berlabelkan "CompanyPicnic" tapi masih tetap secara fizikal di tempat yang sama. Picasa bahkan mempunyai ciri pengenal wajah yang berkesan. 
Ciri foto Picasa termasuk pengeditan, pengurangan mata merah dan peningkatan warna serta ciri-ciri standard seperti tanam, saiz, kontras dan menyesuaikan kecerahan, dll. Anda juga boleh membuat dan menetapkan tayangan gambar foto di skrin timeline. Picasa menyokong perkhidmatan cetak foto online dan juga mencetak standard desktop.


Picasa 3.6 features:


Add name tags - Picasa mengimbas semua imej dalam koleksi anda, yang mengenalpasti dengan wajah, dan imej kumpulan dengan wajah yang sama bersama-sama.


Collaborative albums -- Upload from Picasa - Pada Ogos 2009, Picasa memperkenalkan album kolaborasi dalam Picasa Web Album. Sekarang anda boleh meng-upload ke album teman terus dari software Picasa.


Geotag your photos with Google Maps - Cara cepat menambah geotags menggunakan Google Maps yang terintegrasi dengan yang baru. Klik butang Tempat dan seret foto ke lokasi di mana anda inginkan. Tentu saja, anda masih boleh menggunakan Google Earth untuk tag atau melihat foto jika anda inginkan.


Import, upload, and share, all at once -- Picasa telah memperbaiki proses import supaya anda boleh mengguna dengan mudah kegemaran anda, upload ke Picasa Web Album, dan berkongsi dengan kumpulan kenalan Google pada masa yang sama.


Tags -- Better bulk tagging, quick tags & tag counts -- Picasa telah menyempurnakan bahagian penandaan. Hanya klik butang Tag baru di sebelah kanan, maka akan nampak Foto menambah tag Cepat. lihat jumlah tag untuk kumpulan gambar, dan menetapkan tag dengan lebih mudah.




DOWNLOAD PICASA 3.6 DI SINI




No comments:

Post a Comment