Tuesday, May 25, 2010

Lenovo VeriFace v3.0 ( Login with Your Face)

[YpUc4i.jpg]

[9_lenovo_face.jpg]

Lenovo VeriFace v3.0 ( Login dengan Wajah Anda )

Software Veriface Recognition Dari Lenovo, fungsinya adalah membuat wajah anda sendiri menjadikan login password windows iaitu hanya memaparkan muka anda di webcam pc atau Laptop. (kunci utk login ke windows dengan wajah kita sendiri) tetapi anda yang tidak memiliki komputer atau Laptop lenovo tak perlu berkecil hati kerana software ini dapat juga di install di Komputer atau laptop apapun jenis asalkan anda memiliki webcam.



Syaratnya adalah :

  • PC/Laptop Harus mempunyai webcam
  • OS yg digunakan (XP/Vista/Win7) & mestilah 32 bit



Cara Install : 

  1. Install software tersebut
  2. Setelah itu pilih register, kemudian kita diminta untuk memasukkan password, kerana baru menginstall, jadi anda masukan password baru, Ini hanya satu kali saja, kecuali jika kita ingin mengganti face yang sudah di record pada program tersebut. (jadi berhati-hati yer)..
[face+1.JPG]

3. Setelah itu akan muncul paparan seperti dibawah ini.

[face+2.JPG]


Wajah kita harus lah tepat berada di depan webcam dan ingat, anda dilarang sama sekali mengenakan kacamata, headset, softlens atau aksesori yang melengkapi wajah kita, setelah itu klik start, biarkan aplikasi ini merecord wajah kita sehingga selesai, setelah itu restart. Ketika laptop booting, secara automatik aplikasi ini menjalankan webcam sebagai hardware yang akan men-scaning wajah yang telah kita record kan tadi.
Agar gerak kerja aplikasi ini semakin maksima, kita dapat mensetting level securitynya di menu setting, lalu masukkan password yang pertama kali di setting ka tadi, kemudian pilih setup level dengan higherst.

Untuk mengetes adakah apliksi ini berjalan dengan baik, cuba login dengan menggunakan wajah teman anda, jika tidak berjaya, bererti aplikasi ini hanya mengenal wajah anda sebagai password untuk login.

Selain berjalan di acer 4920, aplikasi ini mungkin juga boleh digunakan di laptop lain asalkan memiliki webcam.


Selamat mencuba yer....

Untuk mendownload Lenovo VeriFace v3.0 ini, sila pilih OS yang anda gunakan:

Download For Windows Vista and Seven :

Download For Windows XP :

No comments:

Post a Comment