Wednesday, May 12, 2010

Google Translate Client PRO v4.4.360 Full


Google Translate Client adalah sebuah aplikasi penterjemahan bahasa yang di asaskan dari Google Translate. Dengan menggunakan aplikasi ini maka anda dapat menterjemahkan kata atau kalimat berbahasa Malaysia ke Bahasa Inggris atau sebaliknya dari Bahasa Inggris ke Bahasa Malaysia.
Tidak hanya Bahasa Malaysia dan Ingggris saja, tapi juga dapat menterjemahkan teks atau ayat dari pelbagai 50 bahasa lainnya.
Program Penterjemah ini mempunyai filture Auto Paste yang berlambangkan “G-Icon” setiap kali anda melakukan blocking pada text yang akan mempermudah penggunaannya. Setelah anda melakukan block text, klik pada G-Icon, maka secara automatik akan terus di translate ke dalam bahasa yang anda inginkan.Google Translate Client secara automatik akan menyambung rangkaian kebeberapa aplikasi Windows seperti Browser Firefox, Opera, Google Chrome.




Kekurangan dari aplikasi ini adalah hanya dapat kita gunakan dalam keadaan online. Namun, ia juga mempunyai kelebihan kerana terjemahan yang kita dapatkan akan selalu lebih baik dan diperbaharui. Ini adalah kerana aplikasi ini menggunakan layanan Google Translate yang selalu melakukan update dalam menterjemahkan sebuah bahasa yang ada.



Kelebihan dari Versi Pro yang boleh anda dapatkan dari blog saya ini adalah akan secara automatik men-detect articles yang tersedia di Wikipedia. Dengan kemampuan ini maka anda dapat mencari pengertian ataupun istilah dari sebuah kata. Contoh pada screenshot di bawah ketika saya menanda pada perkataan Google Translate dan terus saya klik pada Icon W. Maka akan muncul sebuah tampilan Popup yang menterjemahkan pengertian dari kata Google Translate yang diambil dari Wikipedia.


Petunjuk Install Client for Google Translate PRO v4.4.360 :

  • Download dan ekstrak
  • Lakukan installation pada file translateclient.exe
  • Setelah aplikasi ini terinstal, jalankan program ini dan klik pada menu “Upgrade to PRO”
  • Masukkan no serial yang terdapat pada file License.txt

INFO: Untuk menggunakan Aplikasi Google Translate Client ini, akses internet anda mestilah dalam keadaan online.

Google Translate Client PRO v4.4.360

No comments:

Post a Comment