Friday, March 12, 2010

Menonton Video Streaming Tanpa Buffering Dengan Bywifi


Anda tentu sudah tidak asing lagi dengan Youtube, meteacafe atau laman web video streaming lainnya yang sangat menyenangkan dan menarik untuk dikunjungi. Tetapi saya yakin, pada saat connection internet sedang lambat atau memang anda mempunyai penggunaan internet yang lambat maka kenyamanan untuk menonton video streaming sangat terganggu, dengan kata lain yang dinamakan buffering.

Untuk mengatasi hal tersebut, saya mempunyai sebuah cara yang mungkin boleh membantu. Bywifi Video Accelerator boleh mempercepat bit-rate video streaming hingga 3-5 kali lebih cepat.

Selain itu ada beberapa fungsi lain yang sangat membantu seperti "download" yang secara automatik nya digunakan untuk mendownload video dari beberapa halaman web video streaming yang didukung oleh Bywifi Video Accelerator.

Halaman Web yang di Support oleh Bywifi Video Accelerator adalah:

YouTube, Facebook, Dailymotion, Veoh, Metacafe, 56.com, Youku, Tudou, CrunchyRoll, MegaVideo, 5min, 6.cn, 9you, Angry Alien, AnimeEpisodes.Net, Badjojo, Bebo, Blastro, Blennus, Blip.tv, Bofunk, BollywoodHungama, Break, Broadcaster, Buzznet, Chilevision.cl, ClipFish.de, ClipLife.jp, ClipJunkie, ClipShack, CollegeHumor, Current, Current TV, Dachix, Danerd, DailySixer.com, dalealplay, DevilDucky, Disclose.tv, DoubleAgent, eBaumsWorld, elpolvorin, eSnips, ExpertVillage, EVTV1, FindVideos, Flurl, FunnyJunk, FunnyorDie, Glumbert, GodTube, GoFish, Google Video, Graspr, iFilm, Hallpass, HowCast, HowStuffWorks, iShare.Rediff, Jokeroo, Jumpcut, Justin.tv, Kewego, Kontraband, ku6, Izlesene, LiveVideo, LiveLeak, lulu.tv, Mediabum, Midis.biz, MilkandCookies, Mojoflix, MonkeySee, Music.com, MusicMaza, MusicVideoCodes.info, Myspace, MyVideo.de, Newgrounds, NothingToxic, Pikniktube, Pixparty, Photobucket, PlsThx, PokerTube, Putfile, PWNorDIE, RetroJunk, Revver, RuTube.ru, SantaBanta, Sevenload, Sharkle, Shoutfile, Sina Videos, SmitHappens, Snotr, Spike, StreetFire.net, StupidVideos, SuperDeluxe, SuperNovaTube, TeacherTube, That Video Site, TheOnion, TinyPic, TotallyCrap, tu.tv, vbox7, Viddyou, Videa.hu, VideoWebTown, VideoCodesWorld, VideoCodeZone, videolectures, Vidiac, Vidivodo, vidiLife, VidPK, Vimeo, VReel.net, vSocial, Yahoo Videos, WeGame, Wuapi, Yikers, Yobler, YourFileHost, YouSportz, YummyBun, ZippyVideos, Zoopy, zShare.net,

Sila download Bywifi Video Accelerator dari sumber disini:

DOWNLOAD : bywifi_setup.exe
website : http://www.bywifi.com

Cara menggunakan Software :
  1. Download, Installation dan Penggunaan Bywifi Video Accelerator
  2. Setelah selesai download, install Bywifi Video Accelerator. Caranya klik 2X pada file bywifi_setup.exe yang sudah didownload tadi.
  3. Lakukan install sampai proses install berjaya. Perhatian. Sebelum menginstall Bywifi Video Accelerator, semua browser harus di tutup!
  4. Setelah selesai melakukan proses install, kamu akan melihat icon Bywifi Video Accelerator di system tray komputer (sebelah kanan di sebelah bawah). Jika belum ada di system tray, klik 2x pada icon Bywifi Video Accelerator di desktop.
  5. Sekarang cuba buka browser yang kamu gunakan, terus kamu cari video streaming kesukaan di laman web seperti youtube, metacafe atau yang lain-nya.
  6. Setelah itu mainkan video streaming yang kamu pilih tersebut, klik 2x pada icon Bywifi Video Accelerator yang ada di system tray, kamu akan melihat nilai dari Bitrate dan HTTP Bitrate berubaha-ubah, nah itu bererti proses peng-akselerasian video streaming yang kamu tonton sedang dilakukan. Ingat, Bywifi Video Accelerator secara idealnya boleh mempercepat proses streaming 3-5 kali proses streaming normal, jadi kalau connection internet kamu memang terlalu sangat lambat (dibawah 153kbps) jangan harap boleh menonton video tanpa ada buffering.
  7. Secara automatinya, streaming yang kamu tontoni sebentar tadi akan di save ke dalam fail BywifiShare. Anda boleh save atau set ke C atau mana-mana portable yang lain. Tidak payah lah anda mengguna software download yang lain untuk mendownload video yang anda tontoni tadi kerana secara autonya buffering akan di save oleh Bywifi.
Beberapa Fungsi Lain Dari Bywifi Video Accelerator
  1. Boleh digunakan untuk mencari video.
  2. Caranya klik 2X pada icon Bywifi Video Accelerator di system tray, masukkan keyword dari video yang akan kamu cari di textbox "Video Name" kemudian klik search.
  3. Hasilnya, Bywifi Video Accelerator akan membuka Browser Internet dan akan menuju halaman hasil pencarian yang disediakan Googlee Video.
  4. Boleh digunakan untuk mendownload video.
  5. Setelah saya cuba, ternyata fungsi ini tidak boleh digunakan di Mozilla Firefox 3.0.9. dan browser IE 7.0. (guna pada browser yang laters sahaja le jawab nya)
  6. Boleh digunakan untuk Transcode Video (dari lokal file). Belum saya cuba.

No comments:

Post a Comment