Wednesday, March 10, 2010

Menampilkan Status Lagu Winamp Pada Yahoo Messenger Kamu







Seperti Ayat Software ni mungkin menarik ramai yang ingin mengetahui dan mencuba nya. Okey lah, situasi ini berlaku apabila anda sedang bermain YM dan mendengar Winamp mp3. Keupayaan yang akan di tunjuk kan adalah, kawan-kawan anda yang sedang online dalam list, akan melihat lagu apa yang sedang anda dengar atau lagu yang sedang di main di winamp anda sekarang. Tajuk lagu akan di paparkan di private YM kawan anda.
Tentu menarik bukan? Malah di status kita akan terpampang juga tajuk lagu yang sedang kita mainkan. Siapa yang berminat, boleh lah kita mencuba nya. Cuma plug in dan setting sedikit sahaja untuk menjaya kan proses semua ini.



Menampilkan status lagu seperti ini menggunakan sebuah program yang sangat kecil dan kompatible dengan winamp versi 5 keatas dan yahoo messenger Versi 7,8,9 & 10.


Langkah2 melakukan nya adalah...




2. setelah proses download selesai , close winamp kamu lalu install plugin yang sudah di download tadi.

3. Setelah proses install selesai lalu buka kembali program winamp kamu dan buka preferences ( atau tekan Ctrl + p ) lalu Double Klik Yahoo! Messenger Now Playing dan atur tampilan status sesuai dengan keinginan kamu.

4. klik save lalu coba login ke yahoo messenger kamu dan lihaat perbezaanya di status yahoo messenger kamu ( dengan syarat winamp harus hidup ).



Dowload: winampstatus.zip

No comments:

Post a Comment